חברי הסנגהה מספרים ומספרות על ריטריט שירות.

טליה, שהיתה בריטריט שירות עד סוף מאי 2018 כותבת –

עכשיו אני נושמת פנימה את אינסוף רגעי החסד.
בחצי השנה האחרונה נדמה שמשהו שתמיד היה שם כמו חזר להשמיע פעימותיו.  כל היופי הזה; מינים שונים של עצים טרופיים, השקט הבהיר של חשכת כליל. החוכמה העמוקה, העתיקה שמסתתרת בין החסה לתירס, שמגביהה קומתה עם החוטמיות בבוא האביב, שנפרסת גלויה וכנה בשיחות ערב ספונטניות במטבח, או במעגלי לימוד מבורכים.
וכל הזמן, בחיבוק אינסופי ורך- סנגהה. נדמה לי שיותר מכל היופי שנגלה ונחשף בפניי בתקופה האחרונה, למדתי את גודלה ועוצמתה של ההזדמנות לתרגול מעמיק ומשמעותי כחלק מסנגהה מחוברת, אוהבת, תומכת ופתוחה. הנס הזה שמתרחש בוקר אחר בוקר, הכניסה למרחב שמאפשרת ללבבות להפתח בכנות, לאור להשפך מהם החוצה, לאיזה ריכוך, אולי אפילו עיסוי, של כל מה שביקש כל השנים האלה להתאוורר, לפגוש את החיים. בדיוק כפי שהם. והנה- זה כאן.
אפשר לומר כל כך הרבה על המקום הזה, על אנשיו, על המורים המופלאים, על התכנים, על הנדיבות האינסופית שבוקעת ממנו, ישות שכל מהותה נתינה. אצלי בעיקר כרגע- הודיה עמוקה. על ההזדמנות הבלתי רגילה, המזכירה שוב ושוב את הפשטות המופלאה. על המגע הישיר שבאותה הפשטות, אשר פותח שערים ברכות, מפלס דרך מסתורית ומרתקת אל עולם של חסד ובהירות. ובכל פסיעה, בכל רגע, קטן ופשוט ככל שיהיה – היקום כולו.
על המחויבות והנאמנות של חברות וחברי הסנגהה, קבועים ומשתנים, ותיקות וחדשות, לדרך של אמת. על המורים, על החוכמה שמחלחלת דרך גג הרעפים המשופע, שוטפת את החלל באור וביופי בוהקים.
על כל מפגש עם עלה וקוץ, עם שכן ואורחת, על הפפאיות שתמיד מבשילות בזמן הנחוץ, על הפשטות, על הכנות, על השמחה.

על הקרקע הפוריה, המדושנת היטב באהבתם של כל מי שהיו כאן לפני, של כל אלה שעכשיו.

על הטבע הפועם בפנים ובחוץ וכל כך נוכח מסביב; לילות ארוכים שטופי ירח מלא, ההשתנות המתמדת, המעוררת את הלב לזכור, להיזכר.
על האפשרות והיכולת לתרגל חיי יומיום מחוברים, אמיתיים ופשוטים, להתחבר מדי רגע לשפע הקיים, הנמצא.

על התרגול, על הלימוד, על הדרך, שתמיד נפרסת, תמיד מוכנה להתגלות בפני כל מי שליבה חפץ.

מי יתן וכל הברואות ימצאו את דרך השפע והיופי, הפשטות והטוב,
מי יתן וכל היצורים החיים יתעוררו אל האור של טבעם האמיתי.
תודה משיב נפש, תודה סנגהה אהובה, תודה ללימוד, תודה לדרך.
קידה עמוקה ואהבה אינסופית,
טליה

 חוויות מריטריטים בשנים קודמות-

״חיפשתי מקום שיתמוך בתרגול המדיטציה הפורמלי וגם ישלב את חיי היומיום, ומצאתי את המקום האידאלי עבורי- תוכנית שנקראת ״ריטריט שירות״ במשיב נפש בכליל.

יחד עם חבריי לסנגהה יצרנו סדר יום מאפשר ותומך, לתהליכים פנימיים מאוד משמעותיים מבחינתי- אני ממשיכה להעמיק בתרגול, להכיר את עצמי וללמוד ולטפח איכויות שלא ידעתי שיש בתוכי.

לשרת ולהיות חלק ממקום כמו משיב נפש זאת מתנה גדולה, הרבה קבלה ופתיחות יש פה מצד כל הנוגעים בדבר. להחזיק ולתחזק את הבית שהוא משיב נפש ולאפשר לאנשים שמחפשים את דרכם בדהרמה זאת ממש זכות שנפלה בחלקי."

unnamed (1)

״ הגעתי למשיב נפש מתוך אמונה שקיימת דרך חופשייה ומשוחררת יותר לראות את החים… חיפשתי מרחב שמצד אחד יאפשר לי לצאת מהשגרה ומה״אוטומט״, ומצד שני לא ינתקמהיומיום…. בחודשיים מאז הגעתי לפה, למדתי להכניס את הדהרמה לחיי בכל האספקטים ולראות בכל יום וכל תחום בחיים את ההזדמנות להכניס עבודה רוחנית״

unnamed (1)

״והנה עברו להם חודשיים במשיב נפש. אני זוכר את הרגע בו נכנסתי לכליל בפעם הראשונה. מבטי נדד בין המבנים השונים הפזורים על הגבעות וליבי עלץ בקרבי! הנוף הפראי שבה אותי ברגע. התרגשתי מעצם הרעיון שפה אולי אבלה את הזמן הקרוב. המשכתי במעלה הכביש עד לשלט המורה משיב נפש וחייכתי. נכנסתי פנימה למבנה ואת פניי קבלו פרצופים מחייכים ומסבירי פנים. הרגשתי שהגעתי הביתה. היה זה יום ראשון בערב ובזמן זה מתקיים ערב סנגהה במשיב. סנגהה היא קהילה, חברותא, חברים לדרך,ואנשים מכליל והאזור מוזמנים לבוא ולחלוק עימנו ארוחת ערב ולאחריה מדיטציה ושיחה מעניינת. ובאמת היה מאד מעניין. 

שבוע לאחר מכן עברתי למשיב נפש ומאז אני שמח וטוב לב. התרגול הפך חלק מרכזי מחיי ואני מוקף חוכמה ממנה אני לומד המון. שמי ארז וביחד עם עם עוד שתי בנות אנחנו מהווים את צוות משיב נפש. אנחנו נמצאים בריטריט שרות ארוך של שלושה חודשים ומעלה. הרכבנו לעצמנו לו"ז שבועי ובו מדיטציות יומיות, קריאת טקסטים ושיחות דהרמה. בנוסף אנחנו נפגשים עם מגוון מורים ומורות ומשוחחים איתםן על התרגול ומה שעובר עלינו. אני מוצא שיחות אלו מועילות מאד. המוריםות משקיעים בנו המון תשומת לב ואני מוקיר תודה עמוקה על כך. 

החיים במשיב נפש מאפשרים תרגול דהרמה בתנאים נוחים ושלווים. הבנות ואני מסתדרים מעולה ולומדים המון אחד מהשניה ולהפך. אט אט מצטרפים אלינו אנשים למדיטציות ואנו נהנים מכך מאד. הסנגהה גדלה ואנו מגשימים את אחד הרעיונות המרכזיים של שהותנו. אני מתרגש מהשהות פה ושמח מאד על ההזדמנות שנפלה בחלקי להיות חלק ממשיב נפש! ״

למידע נוסף על ריטריט השירות לחצו כאן